*התמקדות בטעמים:*
שיעור חזרה על חלוקת הפסוק לקיסרים ומלכים.
בשיעור זה חשוב לי לחזור על הדבר העיקרי שלמדנו בשבועות שעברו: הפסוק מחולק למאמרים, ובסיום כל מאמר יש קיסר (אתנח, סוף פסוק) או מלך (זקף קטון, זקף גדול), וניגון ההפסקה בהם, שופך אור ראשון על קריאת הפסוק.
*כללי קריאה ודקדוק:*
"אברהם הוליד את יצחק" – שאלו אותי מספר פעמים: וכי גבר מוליד? ועניתי: כן! רק גבר מוליד!
"ויעתר" – כיצד הוגים את העי"ן בשוא נח?
"יִצחק" – ולא "אִיצחק"! וכן "שני גויִם" ולא "גואִים". "ממעיִך" ולא "ממעאִיך".
"ויתרוצְצו" – קריאת הצד"י הראשונה כבחטף פתח, או שוא נע רגיל?
"ויחן" מה פירוש מילה זו?
"ויעל משם באר שָׁבַע" – מדוע השתנתה המילה "שֶׁבַע" ל"שָׁבַע"?
כיצד נדע אם "אנכי" מלעיל או מלרע?
"עשו" – להיזהר לא להחליף את השי"ן בצד"י.
"עשו" הוא הוכחה נוספת שביטוי הוי"ו האמיתי הוא כמו הוי"ו המזרחית, ולא כמבטא בני אשכנז שמחליפים וי"ו בבי"ת רפויה.
"אנכי עשו בכורך", מה הפשט? וכיצד יש לקרוא מילים אלו?
"וְיתן לך" – מה דינו של הקורא "וַיתן לך" בפתח?
"פדנה ארם" – מדוע יש בדל"ת שופר הולך וגעיא בנו"ן?
*הרב אמיר דאדוונד שליט"א בקריאת פרשת השבוע מחולקת לעליות, עם פנינים נבחרים ומרגליות יקרות בכללי הטעמים והדקדוק, ושימת לב מיוחדת לטעויות נפוצות, הדרך הנפלאה ללימוד קריאת התורה ודקדוק, בכל פרשה הרב מתמקד בשניים / שלשה טעמים, ובמספר כללי קריאה ודקדוק*
אם יש לכם שאלות לרב אמיר בדקדוק או בטעמים, תכתבו לנו למייל ykrsite@gmail.com והרב ישתדל לענות עליהם בשיעורים הבאים
00:00:00 – הקדמה
00:03:38- עליית ראשון
00:23:13- עליית שני
00:26:18- עליית שלישי
00:30:21- עליית רביעי
00:38:25- עליית חמישי
00:54:32- עליית ששי
01:01:19- עליית שביעי