חדשות

תמונת מצב – 24 אוקטובר חבר מערכת 301 – ד"ר דורון מצא1. תסמו…

תמונת מצב – 24 אוקטובר
חבר מערכת 301 – ד"ר דורון מצא

1. תסמונת ה'גוועאלד'.
2. ביידיש = אוי ואבוי.
3. מזכ"ל הארגון האנטישמי בעולם (האו"ם) סופק ידו השמימה (למרות שאיני מא* בבורא עולם) על תקיפת אזרחים בלבנון.
4. גם "ידידינו" היהודי אמריקני (בלינקן) משמיע זמירות דומות בעודו אץ ורץ בדרך לממ"ד בעקבות מתקפת הטילים על תל אביב אתמול.
5. הוא והשליט "הנאור" של קטר אמורים לשאת איזו הצהרה מיבבת בעניין החטופים וכולי.
6. מרגש.
7. באותה הנשימה שהעניין מעורר רגישות מסויימת הוא מעיד על אפקטיביות (ולו יחסית) של המהלכים הישראליים.
8. יותר אש ויותר המולה בסיר הלחץ תוך העלאת גובה הלהבות מייצר יותר גוועאלד וזה עובד בשני כיוונים סותרים.
9. האחד, לחץ על ישראל ועוד קמצוץ של רגשות אנטישמיים ברחבי העולם הפחות נאור וגם הנאור שמכר את נשמתו לפוסט מודרנה, והשני, לחץ על התוקפנים להרים דגל חצי לבן ולהתכנס למסלול של הסדרה על בסיס פרמטרים שישראל חפצה לקדם.
10. זה כרגע המשחק. והוא משחק ארוך ובעיקר מתיש, כי במקביל ממשיכות ליפול פה רקטות שעפות וחוצות את דרכן מלבנון, בחיפה, יישובי הצפון ודרומה משם. וכנראה שחיזבאללה מצויין מספיק כדי להמשיך ולטפטף את הירי הזה, גם חודשים רבים.
11. זה מזכיר את מלחמת לבנון השנייה, בהבדל אחד – תודעתית אנחנו היום במצב אחר שבו לא היינו אז ב- 2006. אנחנו כבר בתודעה של מלחמת אינסוף ולכן מוכנים לשלם את מחיר ההתשה ומחיר התארכות הלחימה.
12. מה שנראה אז ב- 2006 כמלחמה בלתי נגמרת (חודש..) היום נתפס אחרת לגמרי. אחרי פלוס של מלחמה הייאוש ושגרת המלחמה הופכים לנתון של קבע ואיתם גם הנכונות להמשיך ולשחוק את הצד שמנגד.
13. אם נוסיף לכך את המתקפה שכנראה בוא תבוא על איראן, לאחר קיזוז נזקי ההדלפה (המכוונת ?) שיצאה ממשרדו של אוסטין, אשר תיענה כנראה בעוד תגובה, אזי נבין כי אנחנו בעיצומו של תהליך מתמשך. תהליך שיחייב הרבה אורך רוח ובעיקר מאמץ להוציא את הרוח ממפרשי הצד שמנגד שטרם אמר נואש ובוודאי שלא מתכוון כרגע לוותר על המיזם אותו בנה במשך יותר משני עשורים.

לפרסום ב-301: https://t.me/yossi301

יוסי אליעזר
301 העולם הערבי בטלגרם

קרא עוד

מבזקים מעניינים

Back to top button
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.