*בסימנא טבא! הגיע הזמן להתחיל ללמוד טעמים מבראשית!*
*הרב אמיר דאדואנד שליט"א מתחיל מחזור חדש של קריאת התורה ולימוד כללי הטעמים. בכל פרשה הרב מתמקד בשניים / שלשה טעמים, ובמספר כללי קריאה ודקדוק.*
התמקדות בטעמים: "מאריך טרחא" שלפני אתנח, ו"מאריך טרחא" שלפני סוף פסוק.
כמה טעמים יש? כמה מתוכם משרתים וכמה מפסיקים? האם כל המפסיקים שווים או שיש חלוקה ביניהם?
ארבע דרגות עיקריות בטעמים המפסיקים: "קיסרים", מלכים", "משנים", ו"שלישים".
מי הטעם העיקרי שצריך להגיע, ומי המשרת שלו?
כיצד מרומז בצורה של המאריך והטרחא מי מפסיק ומי משרת?
כללי קריאה ודקדוק:
"נֹחַ" – הקיאה הנכונה של מילה זו (שלא נקרא "נח" עם שבע טעויות…).
"קִנִּים תעשה את התיבה" – "קִנִּים" או "כִּנִּים" (שמהלכות על ראש הילדים…)
"שלש מאות אַמָּה אורך התיבה" – מה ההבדל בין "אמה" עם דגש לבין "אמה" בלי דגש?
"צֹהַר | תעשה לתיבה" – באיזו אות יש לנגן את הפסק שבמילה צוער, ומדוע?
בימי שני וחמישי, נכון יותר להפסיק ללוי בסוף פסוק י"ח ולא כמו שמופיע בסידורים בסוף פסוק י"ט.
*הרב אמיר דאדוונד שליט"א בקריאת פרשת השבוע מחולקת לעליות, עם פנינים נבחרים ומרגליות יקרות בכללי הטעמים והדקדוק, ושימת לב מיוחדת לטעויות נפוצות, הדרך הנפלאה ללימוד קריאת התורה ודקדוק.*
אם יש לכם שאלות לרב אמיר בדקדוק או בטעמים, תכתבו לנו למייל [email protected] והרב ישתדל לענות עליהם בשיעורים הבאים
00:00:00 – סיכום הפרשה בקצרה
00:05:35- עליית ראשון
00:22:51- עליית שני
00:29:05- עליית שלישי
00:37:51- עליית רביעי
00:43:47- עליית חמישי
00:47:11- עליית ששי
01:00:47- עליית שביעי