חדשות

מת או חי ?חבר מערכת 301 – ד"ר דורון מצאאם חוסל הערב נצראללה …

מת או חי ?
חבר מערכת 301 – ד"ר דורון מצא

אם חוסל הערב נצראללה בבירות הרי שמדובר בבינגו גדול של ישראל.
יהיה זה חיסול של קודקוד הפירמידה. מהלך שישראל היתה חותמת עליו גם בהקשר של סינואר בדרום.
ישראל משדרת את מה ששידרה ארה"ב של בוש הבן במלחמת עיראק השנייה בסופה נתפס צדאם חוסין ונתלה, כי המטרה המערכתית היא חיסול המנהיגות.
זה ללא ספק מסר מהדהד לסביבה כולה. אבל מסר הוא רעיון טוב אבל לא מצויין כי התכלית הישראלית צריכה להיות מוגדרת במונחים אסטרטגיים.
ועתה נשאלת השאלה: אם התכלית של ישראל בשבועות האחרונים מול חיזבאללה היתה לדחוק צבאית ובעיקר מדינית את חיזבאללה להסדרה חדשה נוסח 1701, אזי השאלה הנוכחית שעומדת על הפרק היא: האם החיסול, בהנחה וקרה, מקדם או לא את התכלית האסטרטגית.
בהקשר הזה, נקודת התורפה תהיה כזו: בהינתן כך שהצמרת חוסלה האם לפניני מציאות של נחש ללא ראש. כלומר, מי הגורם אם בכלל שיקבל עתה החלטות בחיזבאללה ואיך זה ישפיע על נכונות התנועה להמשיך בהתכתשות הנוכחית של ישראל.
במילים אחרות, מדובר במהלך שפותח מחדש את הסיטואציה הנוכחית לתרחישים שונים ואפשרויות שונות, שנמצאות אולי הרבה מעבר למה שישראל ציפתה ותכננה, וכל זאת כמובן בנוסף לתגובה מיידית שכנראה בוא תבוא.
אחת האפשרויות היא מלחמה רב אזורית בעצימות גבוהה. אפשרות שאולי ישראל דוחפת לה כדי למשוך את ארה"ב ואת המערב להתנפל על מי שסימן נתניהו היום כאויב המרכזי ותכלית המערכה: טהראן !

יוסי אליעזר
301 העולם הערבי בטלגרם

https://t.me/arabworld301

קרא עוד

מבזקים מעניינים

Back to top button
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.