חדשות

ארה"ב – דאעש.ארה"ב חוששת מאיום הולך וגובר מצד השלוחה האפגני…

ארה"ב – דאעש.

ארה"ב חוששת מאיום הולך וגובר מצד השלוחה האפגנית של דאעש

דאעש חוראסאן/וויליאת חוראסאן, שינה את טקטיקת הגיוס המקוונת שלו, "במטרה לבצע פיגועים נגד ארה"ב ומדינות מערביות אחרות", על פי מומחי ביטחון אמריקאים.

גורמים ואנליסטים אמריקאים מדגישים כי כבר ב-2023 הגבירה שלוחת המדינה האסלאמית באפגניסטן את מאמצי הגיוס שלה "השיקה מסע תעמולה מתוחכם שנועד לשכנע מוסלמים ממורמרים לבצע מזימות טרור בארצות הברית ובמדינות מערביות אחרות".

במאמץ להשיג תמיכה ולמשוך תומכים מתפוצות מוסלמיות שונות באירופה ובארה"ב, השלוחה האפגנית של דאעש הפיקה מספר רב של סרטונים ומאמרים ביותר מתריסר שפות, כולל דארי ופשטו, שתי השפות העיקריות באפגניסטן.

כפי שמציינים מומחים אמריקאים, בתחילה הסניף האפגני של דאעש "התמקד במהגרים טג'יקים במערב", אך לאחר מכן "הרחיב את מאמציו לקהילות אתניות אחרות".

כעת ארגון דאעש האפגני "שואף לנצל את הבידוד והניכור שחווים אפגנים ומהגרים ופליטים מוסלמים אחרים כשהם מנסים לבנות חיים בחברות לא מוכרות וחילוניות".

"הודעות מקוונות שנשלחות ברשתות החברתיות, TikTok והדרקנט מציגים את דאעש כ"הארגון המיליטנטי האיסלאמיסטי האמיתי והטהור היחיד שנלחם נגד ממשלות באזור והשפעה זרה עוינת מיריבים כמו ארצות הברית". .

ISIS-K ראשי תיבות ISIS-Khorasan

הוא שלוחה של הארגון שצמח בסוריה ובעיראק לפני יותר מעשור. הארגון המקורי נחלש מאוד לאחר שנים של התקפות מצד כוחות אמריקאיים, סוריים וכורדיים. גורמים רשמיים בארה"ב ובמערב רואים כעת בדאעש-K איום חזק יותר.

שמעון בן ישי
301 העולם הערבי בטלגרם

https://t.me/arabworld301

קרא עוד

מבזקים מעניינים

Back to top button
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.